Hogyan kerülj előrébb a keresőkben a számodra fontos kulcsszavakra - SEO alapok 1. rész

March 10, 2019

SEO - SEA - SEM?
A keresőoptimalizálás, angolul: Search Engine Optimization, ennek a kifejezésnek a mozaikszava a SEO.  A SEO nem más mint a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata. A keresőoptimalizálás során tehát a nem fizetett keresési eredmények javítására koncentrálunk.

 

Akkor mi foglalkozik a fizetett keresési hirdetésekkel?

A fizetett hirdetések a Google PPC (Pay-Per-Click) kategóriájába tartoznak. Itt azért fizetünk a keresőnek, hogy adott kifejezésekre a mi tartalmunk jelenjen meg jó helyen a hirdetések között. Ezt a tevékenységet SEA-nak, vagy Search Engine Advertisingnak is szokták nevezni.

 

A két kategória (SEO + SEA) együtt alkotja a SEM-et (Search Engine Marketing) vagyis a Keresőmarketinget. Ezt nagyon sokan keverik, és a PPC-t is a SEO részeként tekintik. Pedig teljesen más operatív feladatok elvégzését igényli mindkettő. Kezeljük is ezért külön!

 

 

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO alapjai
Azt, hogy egy adott kifejezésre egy weboldal hányadik helyen szerepel, azt sok tényező befolyásolja. Ezek közül jelenleg az alábbiak tekinthetőek a 3 legfontosabb csoportnak:

  1. Mennyire jól van felépítve technikailag az oldal? (technikai SEO)

  2. Mennyire van jól megírva adott kulcsszóra / kifejezésre / témára a tartalom az oldalon? (on-page, tartalmi SEO)

  3. Hány egyéb weboldal hivatkozik arra a weboldalra / tartalomra, mint hiteles forrásra? (off-page SEO)

Ezeken kívül persze számos egyéb tényező szerepet játszik vagy játszhat a Google rangsorolásánál (pl. a RankBrain algoritmus, a domain életkora stb.), de ez a 3 kategória határozza meg alapvetően egy oldal helyét.

 

A keresőoptimalizálást ez alapján erre a 3 fő részre érdemes bontani:

  • technikai SEO

  • on-page SEO / on-site SEO / belső SEO (tartalmi, szövegírási dolgok)

  • off-page SEO / off-site SEO / külső SEO (backlinkek, hivatkozások más oldalakról)
     

Ez a cikk az alábbi linkre kattintva folytatódik >>

 

Addig is pillants rá néhány referenciánk az elmúlt időszakból! Keress rá a google-on:

 

Keresőszó: bodyforming bayreuth

Partnerünk: Happy Weightless

 

Keresőszó: ipari császárfa

Partnerünk: Palulownia Planet

 

Keresőszó: prémium műköröm pécs

Partnerünk: Balázs Eszter

 

Keresőszó: abnehmen bayreuth

Partnerünk: Happy Weightless

 

Keresőszó: alakformálás pécs

Partnerünk: Happy Weightless

 

Keresőszó: fogyás pécs

Partnerünk: Happy Weightless

 

Keresőszó: erőnléti edzés pécs

Partnerünk: FlashFit

 

Keresőszó: napi menü pécs

Partnerünk: Slyven Étterem és Rendezvényház

 

Keresőszó: esküvői helyszín pécs

Partnerünk: Slyven Étterem és Rendezvényház

 

Keresőszó: lakásdekor nagyker

Partnerünk: QX-Impex

 

Kiss Gyula István

kkv marketing specialista

+36 20 277 93 88

www.megyekszepe.hu

www.megyeertekei.hu

www.kovetkezolepes.hu

 

 

 

 

Tags:

Please reload

Kiemelt hír

Hotelek és Vendéglátóhelyek Fejlesztése - Megye Értékei Konferencia

February 22, 2018

1/4
Please reload

Legfrissebb híreink