5 pont, amit a Márka építésről tudni kell!

October 18, 2014

1. Kezd a stratégiával!

Ha úgy gondolod “Tudni fogom melyik a megfelelő név, ha meglátom!”, akkor el kell szomorítsalak, te a frusztráció útján haladsz. Ez nem így működik. Az igazság az, ha nem tudod mit keresel, akkor valószínű, hogy nem is fogod megtalálni. Egy jól átgondolt névválasztási stratégiát kell létrehoznod, ami figyelembe veszi a hosszú és rövidtávú célokat, és átvezet a névadás kreatív folyamatán. A megfelelő név az, ami egybeforr a stratégiáddal és megfelel a főbb céloknak. 

 

 

2. Persze, hogy személyes, de legyél tárgyilagos! 

Az emberek érzelmeket társítanak a nevekhez (főként a saját maguk által kitalálthoz). Ezért olyan gyakori az, hogy nem lehet konszenzusos döntést hozni, amikor a névválasztásról van szó. Mindenki a saját preferenciái és személyes tapasztalatai mentén választanak. Nem arról szól a történet, hogy megtaláljuk azt a nevet, amit mindenki szeret – hanem arról, hogy meghatározzuk melyik fog a legjobban működni. Tehát a siker kulcsa az, ha a stratégia és a célok figyelembe vételével hozzuk meg a döntést.

 

3. Legyen igazi, és ne trendi!

A branding egyedi identitást és megjelenést teremt a terméknek. A legjobb taktika az, ha eredeti nevet választunk, ami egyben pozicionálja is a terméket. Először is, a névnek segítenie kell a megkülönböztethetőséget és kívánatossá kell tennie az új terméket. Idővel a közönség élményei egybeforrnak majd a névvel, így ezt a folyamatot is erősítenie kell a névnek. Ahelyett, hogy a névadási trendeket követnéd, inkább válaszd a meg nem alkuvást és az eredetiséget.

 

4. Brand felépítése

A legnagyobb ballépés, amit a marketingesek elkövethetnek az, hogy fejest ugranak a névadási folyamatba anélkül, hogy fontolóra vennék azt, milyen további következményei lehetnek a névadásnak. A nevek lehetnek csak önmagukra utalóak, kifejezőek, leíróak vagy általánosak. Egy bizonyos helyzetnek megfelelő optimális név sok tényezőn múlhat, a célközönségen, a marketing költségvetésen, a terjeszkedési lehetőségeken stb. A brand felépítése kulcstényezőként van jelen ezek között. Egy brand nevétől a legcsekélyebb mértékben térhet el a termékcsoportban lévő név, és nem felcserélhetőek. Mindig illeszkednie kell tehát a főbb csoportokba, és nem szabad kilógnia.

 

5. Ne a vevők mondják ki az utolsó szót!

Túl gyakori az, hogy a marketingesek hagyják, hogy a leendő vásárlók válasszák ki a végső nevet. A “nyertes” név, ami egy vásárlói kérdőív eredményeként jön ki, nem feltétlenül az a név, amely a sikeres brand mozgatórugója lesz. Fontos, hogy különbséget tegyünk a fogyasztók véleményét meghatározó tényezők (pl.: jártasság, személyes asszociációk és tűréshatár) és aközött, mi is kell egy kimagasló brand megalkotásához. Nyilvánvalóan, a fogyasztókkal is kapcsolatban kell lennie a márkának, de a hozzájárulásuk csak egy a sok közül a kiválasztásnál. Egy sikeres márkánál a névválasztás kritikus fontosságú. Mint láthattad, a különböző tényezők közötti aprólékos egyensúlyozás is hozzátartozik ahhoz, hogy egy kimagasló nevet találj ki.

 

Ha még több hasznos információra vágysz és nem csak olvasgatnál róluk, hanem fel is használnád őket?! Akkor >>

Please reload

Kiemelt hír

Hotelek és Vendéglátóhelyek Fejlesztése - Megye Értékei Konferencia

February 22, 2018

1/4
Please reload

Legfrissebb híreink
Please reload

Arhívum
Kulcsszavas keresés